Sunday, December 14, 2008

How To Install Halo Ring

Kafka

Thank God we Have Kafka.

From "Conversations with Kafka" - Gustav Janouch

two weeks went by without there we saw. Then elencai the books that I devoured in the meantime.

Kafka smiled - From life you can check out many books with relative ease, but from the few little books, little life.

- So literature is a means of preserving bad , said.

He laughed and agreed.

good memories I have better flavor if served with sadness . So I am not sad, but eager to enjoy. [...] When I think of music, this love of my best friends do not understand anything, I take a bittersweet sadness. It 'just a breath of wind, a breath of death , but disappears immediately. Yet, as I understand siano infinitamente lontani persino gli uomini più vicini e allora il mio viso assume quell’espressione cattiva che lei mi deve perdonare.

- Non è arte quella verità che sta e resta al di fuori di noi: questa non ha e non può avere alcun valore come arte; questa non è e non può essere che cieca imitazione della natura , quindi semplice riproduzione materiale. La materia deve invece essere elaborata dal pensiero per salire a forma d’arte durevole.

Kafka handed me the book, looked at an instant in the air and said cheerfully: - The material must be processed by the thought. What do you mean? It means experience, nothing but experience and disposing of it. That counts.


Franz Kafka was the first man who has taken seriously my inner life, which I have spoken as we talk with an adult and so has strengthened the consciousness of myself . His concern for me was a precious gift and I will always realized. In fact, I talked to him even once.

- Ma io non le rubo il suo tempo ? Sono molto stupido. Lei mi dà tanto e io non le do niente.

A queste parole Kafka rimase imbarazzato.

- Un momento, un momento, disse per sviarmi, Lei è un ragazzo non un predone. Io le regalo volentieri il mio tempo che del resto non è neanche mio, ma dell’Istituto Assicurazioni. A questo lo rubiamo tutti e due. Non è una cosa meravigliosa? E lei non è affatto stupido. Dunque desista da codesti discorsi coi quali mi costringerebbe a confessare che la dedizione e la comprensione della sua giovinezza mi danno piacere.

0 comments:

Post a Comment